وبلاگ

رابطه تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند

رابطه تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند

در چند سال اخیر شاهد ظهور و موفقیت انواع فناوری‌های پوشیدنی، از مدل های ساعت‌ هوشمند مانند اپل واچ و سامسونگ Gear تا مجموعه‌ای وسیع از دستگاه‌ها در اشکال و‌اندازه‌های مختلف بوده‌ایم. به طوری که رابطه تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند برای همه ملموس بوده است.

درست است که تلاش‌های زیادی در جهت یافتن کاربردهای جدید برای ساعت هوشمند همچنان ادامه دارد، اما سلامت و تندرستی به عنوان پیشتازان اولیه هستند. این پیشتازی دلیل قانع کننده ای هم دارد. هیچ فناوری در گذشته مانند ساعت هوشمند همیشه همراه کاربر نبوده است.

اسمارت واچ با فناوری حسگری که دارد می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی قرار دهند.

با در نظر گرفتن این موضوع، سه موردی که در ادامه مورد بحث قرار داده ایم می‌توانند تأثیر مثبت منحصر به فردی بر سلامت و تندرستی داشته باشند. به عبارت دیگر ادامه مقاله به دنبال پیدا کردن رابطه تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند است. پس پیشنهاد می‌کنم که تا انتهای مقاله را بخوانید.

سنجش تناسب‌ اندام برای حفظ تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند

ردیابی تناسب‌ اندام، جز اولین کاربردهای اسمارت واچ در جهت موفقیت تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند بود. دلیل خوبی هم داشت. گوشی‌های هوشمند بازار اپلیکیشن‌های ورزشی را باز کرده بودند، اما در واقع ورزش کردن با آن‌ها سخت بود. ساعت هوشمند توانست این خلا را پر کند. چراکه بررروی مچ دست بسته می‌شود و قابل حمل است. حتی می توان از ساعت هوشمند ضد آب در فعالیت‌های ورزشی آبی استفاده کرد.

اسمارت واچ اطلاعاتی همچون مسافت، سرعت، تعداد قدم ها، کالری سوزانده شده و حتی ضربان قلب شما را با ساعت هوشمند ضربان قلب دار ‌اندازه گیری می‌کنند و داده‌ها را با یک برنامه در تلفن همراه شما همگام می‌کند.

حالا به جای اینکه فقط به دویدن بروید، می‌توانید رکورد‌های قبلی خود را بشکنید. همچنین از سرعت یا ضربان قلب خود مطلع شوید.  شما از طریق گیمیفیکیشن، فیدبک‌های تشویقی و جمع‌آوری آمار تناسب‌ اندام که اسمارت واچ و برنامه‌های تندرستی جمع آوری و تحلیل می کنند می‌توانید برای حفظ تناسب‌ اندام بیشتر انگیزه بگیرید. برخی از اپلکیشن‌ها به شما پیشنهاد می‌کنند که به ازای هر مسافتی که می‌دوید می‌توانید به خیریه کمک مالی کنید.

فناوری سنجش تناسب‌ اندام به طور مداوم در حال بهبود است. سازندگان گوشی‌های هوشمند تلفن مانند اپل، گوگل و سامسونگ حتی نحوه ثبت و ذخیره داده‌های تناسب‌ اندام را استانداردسازی کرده‌اند. در این صورت دری را به روی متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای استفاده از این داده‌ها باز می‌کنند.

حسگرهای ساعت هوشمند در حال بهبود هستند. به طوری که نتایج دقیق‌تر و بیشتری نسبت به قبل ثبت می‌کنند. همچنین فرصت‌های هیجان‌انگیز جدیدی برای تشویق به ورزش کردن نیز بوجود می‌آورند.

نظارت رژیم غذایی جهت حفظ تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند

هنگامی که برنامه‌های نظارت بر رژیم غذایی با ساعت هوشمند با برنامۀ ‌اندازه گیری تناسب‌ اندام ترکیب می‌شوند، می‌توانند تصویر کاملی از تناسب‌ اندام را به کاربران ارائه دهند. برنامه‌های ردیابی رژیم غذایی بسیار بیشتر از یادداشت‌های غذایی صرف (اگرچه به خودی خود ابزارهای مؤثری برای مدیریت وزن هستند)، می‌توانند وعده‌های غذایی و کالری را ثبت کنند. شما با کمک این ابزار پوشیدنی می‌توانید بارکدهای محصولات غذایی را اسکن کنید و  الگوهای غذا خوردن و ورزش کردن خود را تجزیه و تحلیل کنید. سپس این اپلیکیشن دستور العمل‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کند.

پایش سلامت روان برای حفظ سلامت بانوان

ذهن و بدن عمیقاً به هم مرتبط هستند. با ‌اندازه‌گیری فعالیت بدنی، ساعت هوشمند می‌تواند نه تنها در مورد عادات فیزیکی، بلکه از وضعیت روانی مان نیز اطلاعاتی به ما می دهند. اکثر مدل‌های ساعت هوشمند می‌توانند الگوهای خواب ما را تجزیه و تحلیل کنند.  ما می گویند که آیا آنطور که باید به‌اندازه کافی استراحت می‌کنیم یا خیر.

 برخی حتی می‌توانند وضعیت غدد عرق ما، که نشانه بسیار قوی از برانگیختگی سیستم عصبی سمپاتیک در زمان استرس را به ما نشان می دهند. اسمارت واچ‌ها نه تنها می‌توانند بفهمند که آیا در حال ورزش هستیم، بلکه می‌توانند بفهمند که آیا در انتهای فعالیت ورزشی خود هستیم یا خیر.

می توان از اطلاعاتی که ساعت هوشمند جمع آوری می‌کند برای اهداف مختلف استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان از یک برنامه کاربردی کمک گرفت. برنامه با کمک داد‌ه های جمع آوری شده و پاسخ‌هایی که به پرسشنامه آن داده ایم، عوامل زمینه ساز استرسی را شناسایی می کند (هیجان از دیدگاه بدن تقریباً مشابه اضطراب است).

برخی دیگر از برنامه‌ها با تحلیل داده‌های جمع آوری شده، پیشنهادات مربوط به ذهن ‌آگاهی، مدیتیشن و تمرین‌های تنفس عمیق را ارائه می‌دهد. در اصل تمامی متخصصان سلامت روان باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشند. اما از آنجایی که متخصصان نمی‌توانند دائماً در اطراف باشند، اپلیکیشن‌های نظارت بر سلامت روان می‌توانند به بیماران کمک کنند تا به طور مداوم از کمک و حمایت برخوردار شوند.

نتیجه گیری

اینها تنها بخشی از رابطه تناسب‌ اندام بانوان با ساعت هوشمند بود. پتانسیل واقعی سلامت و تندرستی دستگاه‌های پوشیدنی تازه در حال کشف شدن است. دسترسی به برنامه‌هایی که در تلفن‌های هوشمند غیرممکن بودند مانند مدیریت بیماری آسم، هشدارهای دیابت، برنامه‌های ردیابی آنفولانزا، مانیتورهای تشنج و بسیاری دیگر را می‌توان در ساعت هوشمند در دسترس قرار بگیرند.

درهای گشوده شده توسط فناوری ساعت هوشمند در حال پیشروی به سمت افزایش کیفیت زندگی و حفظ تناسب‌ اندام است.

اگر شما توانسته اید با کمک ساعت هوشمند به تناسب‌ اندام مورد نظر خود برسید، خوشحال می‌شویم که تجربه خودتان را در زیر همین صفحه در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *