وبلاگ

تشخیص کرونا با ساعت هوشمند

تشخیص کرونا با ساعت هوشمند

تشخیص کرونا با ساعت هوشمند، حتی زودتر از بروز علائم امکان پذیر است. طبق مطالعه ای که در امریکا انجام گرفت،  نشان داد ساعت هوشمند و سایر دستگاه‌های تناسب اندام پوشیدنی که به طور مداوم علائم حیاتی بدن انسان را اندازه گیری می‌کنند، می‌توانند تغییرات بدن را 9 روز قبل از شروع علائم کرونا تشخیص دهند.

تحقیقات نشان داده است که 26 نفر از آنها (81 درصد) تغییراتی در ضربان قلب، تعداد قدم‌های روزانه و زمان خواب خود نشان دادند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ردیابی فعالیت و نظارت بر سلامت از طریق ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های مشابه ممکن است برای تشخیص در مقیاس بزرگ و در زمان واقعی عفونت‌های تنفسی استفاده شود.

به گفته محققان، تشخیص زودهنگام بیماری‌های عفونی برای کاهش شیوع بیماری و قرنطینه و درمان‌های اولیه مهم است.

در این پست به بررسی مطالعات انجام شده بر روی تشخیص کرونا با ساعت هوشمند می‌پردازیم.  تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نظارت بر سلامت بدن در جهت تشخیص کرونا با ساعت هوشمند

محققان آمریکایی با بررسی امکان تشخیص کرونا با ساعت هوشمند دریافته اند که ویژگی نظارت بر سلامت بدن امکان تشخیص ویروس را مراحل اولیه فراهم آورده است.

در مطالعه‌ای که در شهر نیویورک انجام شد، به صدها نفر از کارکنان سلامت، اپل واچ داده شد تا تغییرات ضربان قلب  آن ها را اندازه‌گیری کنند.

این اسمارت واچ ها می‌توانستند تا هفت روز قبل از اینکه کاربرشان عفونت را از طریق آزمایش PCR ی تشخیص دهد، علائم شروع کووید-19 را نشان دهند. همچنین با موفقیت توانستند علائم عفونت تنفسی را تشخیص دهند.

نتایج این گزارش نشان داد که “اسمارت واچ نقش بزرگی در آینده سلامت دیجیتال ایفا می‌کند.”

همچنین این تحقیقات نشان داد که می‌توانیم از این فناوری‌ها برای رسیدگی بهتر به نیازهای بهداشتی استفاده کنیم، که به بهبود مدیریت بیماری کمک می‌کند.

تشخیص کرونا با ساعت هوشمند در جهت حفظ سلامت جامعه جهانی

هدف اصلی این است که پلتفرمی برای بهبود سلامت بیماران ساخته شود و تشخیص کرونا با ساعت هوشمند، گامی مهم در این مسیر بود.

توسعه راهی برای شناسایی افرادی که ممکن است حتی قبل از خودشان مطلع باشند که آلوده اند، یک پیشرفت در مدیریت کروناست.

شاید اوایل در سال 2010 بیشتر مردم از اسمارت واچ برای نظارت بر فعالیت روزانه استفاده می‌کردند نه برای اهداف بهداشتی.

اما با داده هایی که اسمارت واچ ثبت می‌کند می‌توان استفاده زیادی در جهت حفظ سلامتی کرد.

به عنوان مثال، بررسی داده‌های اسمارت واچ فردی در مدت دو سال قبل از تجربه بیماری لایم، شواهدی برای سه عفونت ویروسی یافت که قبلاً با آزمایش تأیید شده بود، که یکی بدون علامت بود. بنابراین هر بار که بیمار می‌شد، می‌توانست آن را با بررسی داده های ساعت هوشمند ضربان قلب دار و دمای بالای بدن،قبل از شروع علائم، تشخیص دهیم.

نتایج تحقیقات بر روی داده های ساعت هوشمند برای تشخیص کرونا

نتایج تحقیقات بر روی داده های ساعت هوشمند برای تشخیص کرونا

با مشاهده این نتایج، محققان شروع به طراحی الگوریتم‌هایی برای شناسایی اختلالات علائم حیاتی اولیه در هر فردی کردند. داده‌های ژنتیکی، داده‌های اسمارت واچ و سایر داده‌ها برای پیش‌بینی اختلالات متابولیک می‌تواند موجب شور که خطرات قلبی-عروقی و سایر ارزیابی‌های سلامتی بتواند از راه دور و البته زودهنگام انجام شود.

به این ترتیب یک مسیر تحقیقاتی در سراسر جهان آغاز شد. نتیجه آن این شد که ساعت‌ هوشمند قادر است قبل از آزمایش یا حتی قبل از اینکه فرد احساس بیماری کنید، تشخیص دهند چه زمانی به کووید-19 آلوده شده‌ است. در سال‌های اخیر، محققان از اسمارت واچ برای نظارت بر سلامت قلب و تشخیص بیماری‌های عفونی استفاده کرده اند. اکنون، بسیاری امیدوارند که بتوان از این ابزارها در نبرد برای جلوگیری از گسترش کووید-19 استفاده کرد.

چه داده هایی در تشخیص کرونا با ساعت هوشمند کمک کننده هستند؟

ویروس کرونا بیش از 100 میلیون نفر را مبتلا کرده و بیش از 2 میلیون نفر را کشته است. با تسریع در گسترش آن، افراد ناقل ویروس می‌توانند بدون اینکه بدانند آلوده شده اند، آن را به دیگران منتقل کنند. آزمایش‌های سریع و گسترده می‌تواند با هشدار دادن به افراد در مورد ابتلا، چرخه انتقال را کاهش دهد.  چراکه هیچ کس هر روز آزمایش نمی‌دهد و به هر حال منابع کافی برای انجام این کار وجود نخواهد داشت. یافتن راه‌هایی برای شناسایی سریع افرادی می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

جذابیت استفاده از اسمارت واچ برای این منظور این است که می‌تواند ضربان قلب، میزان تنفس، خواب، دما، فشار خون و سطح فعالیت را نظارت کنند.

بررسی نتایج

محققان قبلا نشان داده اند که چگونه می‌توان شیوع آنفولانزا را با استفاده از دستگاه‌های تناسب اندام پوشیدنی مانند فیت بیت ردیابی کرد. در اوایل سال 2020، محققان مطالعه جدیدی را انجام دادند. به طوری که از عموم مردم خواستند تا در یک برنامه تحقیقاتی ثبت نام کنند تا داده‌های ردیاب تناسب اندام آن ها جمع آوری می‌کند شود.  تا ژوئن بیش از 30000 نفر در این پروژه ثبت نام کرده بودند.

اولین نتایج از این آزمایش نشان می‌دهد، داده‌های ساعت هوشمند  که مربوط به تناسب اندام هستند به همراه گزارش علائم، می‌توانند موارد کرونا را با دقت 80 درصد شناسایی کنند. این نرخ پیش بینی به طور قابل توجهی بالاتر از مدل‌های مبتنی بر گزارش خود به تنهایی است.

واقعا این نتیجه هیجان انگیز است. این تحقیق نشان می‌دهد که نظارت غیرفعال و مستمر با دستگاه‌هایی مانند فیت بیت و اپل واچ می‌تواند سلامت عمومی را در برابر ابتلا به ویروس کرونا را کنترل کند. به‌ویژه در زمانی که آزمایش‌های کافی نمی توانیم انجام دهیم. تشخیص کرونا با ساعت هوشمند می‌تواند راهی برای شناسایی و جداسازی افراد آلوده باشد.

داده‌های ضربان قلب، میزان خواب و فعالیت، داده‌های  کلیدی بودند که در تشخیص کرونا با ساعت هوشمند بسیار مفید بودند. در حالی که این داده ها از هر فردی به فرد دیگر متفاوت بود، اگر این مقادیر با مقادیرعادی در طول زمان متفاوت بود، می‌تواند خود، علامتی برای ابتلا به ویروس کرونا باشد.

نتیجه گیری

تشخیص کرونا با ساعت هوشمند می‌تواند گامی مهم در اقدام زودهنگام برای جلوگیری از پیشروی بیماری است. بسیاری از افراد بدون آنکه اطلاع داشته باشند که مبتلا هستند بسیاری از عزیزان خود را به این ویروس مبتلا می‌کنند. در حالی که می‌توانستند با آزمایش و مشاهده علائم از ابتلای خود مطلع شوند.

اگر شما تجربه مشابهی در مورد تشخیص کرونا با ساعت هوشمند داشته اید، لطفا در پائین همین صفحه در بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *