وبلاگ

ساعت هوشمند فیس بوک

ساعت هوشمند فیس بوک

به نظر می‌رسد غول رسانه‌های اجتماعی از منطقۀ امن خود خارج شده و تصمیم گرفته است روی یکی از محبوب ترین گجت های پوشیدنی فعالیت کند. اخیراً اخبار مربوط به فیس بوک حاکی از این است که این شرکت در حال کار بر روی اولین ساعت هوشمند خود است اما این شرکت هنوز به طور رسمی و عمومی این خبر را تأیید نکرده است. طبق آخرین گزارشی که از خبر منتشر شده است برخی از ویژگی‌های این اسمارت واچ نیز شرح داده شده است.

در این گزارش آمده است که اولین ساعت  فیس بوک دارای دو دوربین در کنار نمایشگر خود خواهد بود. بر اساس این گزارش از مهم ترین قابلیت‌های ساعت هوشمند فیس بوک این است که می‌توان این دو دوربین را برای مواقع غیرضروری جدا کرد.

فیس بوک قصد دارد پنل ساعت فیس بوک را به صورتی طراحی کند که امکان انتشار فیلم و عکس‌هایی که به وسیلۀ این اسمارت واچ گرفته می‌شود را در فیس بوک فراهم کند. طبق این گزارش این اسمارت واچ دارای یک دوربین در قسمت جلوی نمایشگر ساعت و یک دوربین در قسمت پشت آن خواهد بود.

مشخصات و ویژگی‌های ساعت هوشمند فیس بوک

مشخصات و ویژگی‌های ساعت هوشمند فیس بوک

در برخی از اخبار منتشر شده از ساعت هوشمند فیس بوک آمده است که دوربین جلوی این ساعت برای تماس‌های ویدئویی کاربرد خواهد داشت و دوربین فوکوس دار خودکار 1080 آن برای عکاسی و فیلم‌برداری به کار برده خواهد شد. اعلام شده است فیس بوک در تلاش است تا با همکاری دو شرکت دیگر قاب فولادی ضد زنگ، لوازم جانبی برای اتصال هاب دوربین و اتصال دوربین این ساعت به کوله پشتی و سایر تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل بزرگ شرکت فیس بوک گفته است برنامه ریزی و طراحی‌های او به صورتی است که بتواند با محصولات جدید خود کاربران شرکت‌های اپل و گوگل را جذب کند.

از دیگر برنامه‌های مهم فیس بوک برای ارائۀ ساعت فیس بوک همکاری با اپراتورهای قدرتمند ایالات‌متحده است که ساعت‌های این شرکت از سیستم LTE پشتیبانی کنند. این سیستم به گونه ای است که در نسخه‌های بعدی برای استفاده از ساعت نیازی نیست حتماً این ساعت با گوشی تلفن همراه لینک شود.

اخبار حاکی از آن است که این ساعت هوشمند در رنگ‌های طلایی، سفید و مشکی عرضه می‌شود. طبق گزارش‌های دقیق و معتبر از فیس بوک، اسمارت واچ این شرکت قرار است به عنوان یک دستگاه کلیدی برای عینک‌های AR به کار برده شود. همچنین بازوبندهای آن قادر به کنترل از طریق حرکات مچ هستند.

جمع‌بندی

ساعت هوشمند فیس بوک یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند در دنیاست که در تابستان 2022 معرفی می‌شود. این شرکت یکی از بزرگ ترین فعالان رسانه‌های اجتماعی است که فعالیت‌های بسیار گسترده و برنامه ریزی شده ای در این زمینه دارد. گفته می‌شود اسمارت واچ این شرکت برای نسل‌های دوم و سوم نیز برای سال‌های آینده طراحی شده که ارائه خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *