وبلاگ

بررسی مزایا و معایب ساعت هوشمند

بررسی مزایا و معایب ساعت هوشمند

بیایید همین جا باهم صادقانه صحبت کنیم. آیا شما مجذوب داشتن یک اکسسوری پوشیدنی مانند ساعت هوشمند روی مچ دستتان شده اید؟ اگر این‌طور است حتما یک ساعت هوشمند بخرید. خرید ساعت هوشمند، قابلیت‌های ردیاب تناسب اندام را نیز به شما ارائه می‌کند. اما باید از مزایا و معایب ساعت هوشمند مطلع باشید.

جذاب ترین ویژگی در ساعت‌های هوشمند، قابلیت لینک شدن آن‌ها با تلفن‌های همراه است. با پیشرفت تکنولوژی در تلفن‌های همراه هوشمند و سرعت شگفت انگیز آن‌ها خطاب کردن تلفن‌های هوشمند به مینی کامپیوترها و ساعت‌های هوشمند به دستگاه‌های کنترل از راه دور، بسیار بجاست.

کدام مزایا و معایب ساعت هوشمند ما را جذب خود می‌کند ؟

ویژگی هاییزکه بتوانید از طریق اسمارت واچ خود به اعلان‌های تلفن همراهتان دسترسی داشته باشید، پیام‌های متنی، تماس ها، ایمیل‌ها و قرار ملاقات‌های تقویم و پیام‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف را ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید و روابط اجتماعی خود را مدیریت کنید، بسیار شگفت انگیز است.

ساعت‌های هوشمند پیشرفته امکان ارسال پاسخ متنی و صوتی سریع را فراهم کرده و حتی شما می‌توانید به وسیلۀ آن‌ها پیام هوشمند ارسال کنید. همچنین اکثر ساعت‌های هوشمند به ویژگی‌های موجود در دستگاه‌های ردیاب تناسب اندام مجهز هستند.

اگر ترجیح می‌دهید به جای نگاه کردن به گوشی تلفن همراهتان که در فاصلۀ دوری از شما قرار دارد برای کنترل تمرین‌های ورزشی به مچ دستتان نگاه کنید، ساعت هوشمند بهترین انتخاب برای شماست.

امکانات و قابلیت‌های ساعت هوشمند

برخی از مدل‌های اسمارت واچ به طور کامل به انواع حسگرها و فناوری‌های ویژه مجهز هستند. این اسمارت واچ‌ها همانند ساعت هوشمند ضد آب برای انجام فعالیت‌های خاص مانند دویدن، شنا کردن و حتی پیاده روی در فضای باز طراحی شده اند. ویژگی‌های مناسب برای زندگی عادی در ساعت‌های هوشمند عبارت هستند از:

  • ارتفاع سنج
  • فشارسنج
  • تشخیص موقعیت مکانی
  • قطب نما
  • دماسنج
  • اندازه گیری سرعت دویدن
  • اندازه گیری معیارهای شنا
  • سازگاری با مانیتورهای ضربان قلب

این ویژگی ها می تواند به شما در پی بردن به مزایا و معایب ساعت هوشمند کمک کند.

نگاهی به مزایا و معایب ساعت‌ هوشمند

از مزایا و معایب ساعت هوشمند می‌توان به ویژگی در دسترس بودن اشاره کرد.  این مزیت می‌تواند برای شما که آنلاین بودن و پاسخ دادن سریع به پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی برایتان مهم است، ساعت‌های هوشمند بهترین امکانات و قابلیت‌ها را در این مورد در اختیارتان قرار می‌دهند.

مزایا و معایب ساعت هوشمند لیست بلند بالایی دارد که مزیت‌های آن بسیار از معایب بیشتر است.  اسمارت واچ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی هستند که یکی از پیشرفته ترین و جدیدترین اکسسوری‌های پوشیدنی در استایل افراد محسوب می‌شوند.

داشتن بهترین برنامه‌های تمرینی ورزشی، ردیابی برنامه‌های دقیق تناسب اندام، شمارش تعداد گام‌های روزانه، میزان کالری سوزی و ضربان قلب از مهم ترین کاربردهای اسمارت واچ است.

ساعت هوشمند دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده ای هستند اما برخی از معایب آن‌ها کاملاً چشمگیر است. ساعت‌های هوشمند معمولاً گران هستند که این موضوع موجب تردید برای خریداران این محصول می‌شود. اسمارت واچی که دارای صفحه نمایش بزرگ هستند متأسفانه عمر باطری کمتری دارند و نیاز روزانۀ آن‌ها به شارژ مجدد از مهم ترین معایب این دستگاه‌ها محسوب می‌شود.

حال بیاید به ردیاب تناسب اندام در مقابل مزایا و معایب ساعت هوشمند نگاهی بیاندازیم.

ردیاب تناسب اندام در مقابل مزایای و معایب ساعت هوشمند

 

بررسی مزایای و معایب ساعت هوشمند در مقابل ردیاب تناسب اندام

اساساً یک ردیاب تناسب اندام به شما کمک می‌کند تا روزانه نگاهی به فعالیت‌های خود بیندازید، قدم‌های خود را بشمارید، میزان کالری سوزی را بدانید و از وضعیت خواب خود، آگاه شوید. دستگاه‌های پیشرفته تر نیز انواع خاصی از ورزش‌ها و تمرین‌ها را پشتیبانی می‌کنند که ورزش‌های دوچرخه سواری، دو، شنا و گلف در این لیست قرار دارند.

برخی از دستگاه‌های ردیاب تناسب اندام دارای سنسورهای ردیابی بسیار پیشرفته هستند که دارای نمایشگر ضربان قلب، اعلان ایمیل و پیام را نیز ارائه می‌کنند. ردیاب‌های تناسب اندامی که به طور مستقل از تلفن همراه شما کار می‌کنند این امکان را فراهم می‌کنند که به راحتی برای ورزش کردن به فضای باز بروید و تلفن همراه خود را در منزل بگذارید و از تمرین‌های خود لذت ببرید.

این خود یکی از مزیت‌های اسمارت واچ است که آن را در لیست مزایا و معایب ساعت هوشمند قرار می‌دهد.

مزایا و معایب ردیاب تناسب اندام

از مهم ترین مزایای ردیاب‌های تناسب اندام می‌توان به قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد. دستگاه‌های تناسب اندام ساده را می‌توان را با قیمت حدود 50 دلار خریداری کرد. افرادی که تمایل ندارند هزینۀ زیادی را صرف خرید این دستگاه‌های هوشمند کنند، خرید ردیاب‌های تناسب اندام ساده با عملکرد راحت و در دسترس این امکان را فراهم می‌کنند. مدل‌های پیشرفته تر دستگاه‌های ردیاب تناسب اندام نیز قابلیت ها، ورزش‌ها و امکانات بیشتری را پوشش می‌دهند و البته قیمت بالاتری دارند. قیمت بالاتر یک دستگاه ردیاب تناسب اندام همیشه کاربران را به این فکر می‌اندازد که آیا اسمارت واچ گزینۀ بهتری برای خرید نیست؟

از مهم ترین معایب دستگاه‌های ردیاب تناسب اندام این است که این دستگاه‌ها عملکردهای متفاوتی در مورد عملکردهای گوناگون دارند و اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که دریافت اعلان‌های تلفن‌های همراه، پخش موزیک و برقراری تماس برایتان مهم است باید بگوییم که این دستگاه گزینۀ خوبی برای شما نیست.

جمع بندی نهایی در رابطه با ردیاب تناسب اندام این است که آن دسته از دستگاه ای ردیاب تناسب اندام که با قابلیت‌ها و کاربری‌های مفید ارائه شده اند بسیار کاربر پسند هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب ساعت هوشمند و همچنین ردیاب تناسب اندام پرداختیم. اینکه هر کدام از این دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند چه ویژگی‌هایی دارند می‌تواند به شما قبل از خرید کمک کند.

اگر شما نیز تجربه جدید از استفاد  از این گجت‌ها دارید، خوشحال می‌شویم که در پایین همین صفحه در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *