وبلاگ

ارزش خرید ساعت هوشمند

ارزش خرید ساعت هوشمند بر هیچ کسی پوشیده نیست. ساعت هوشمند، دستگاه قابل حملی است که برروی دست بسته می‌شود. اسمارت واچ همانند تلفن‌های هوشمند، صفحه نمایش لمسی دارد، اپلیکیشن روی آن نصب می‌شود، ضربان قلب و سایر علائم حیاتی شما را ثبت می‌کند. ارزش خرید ساعت هوشمند را قابلیت‌ها و امکاناتی که دارد توجیه می‌کند.

مدل‌های اپل واچ و اندروید ویر باعث شد که علاقه مندان بیشتری را جذب این کامپیوتر کوچک بر روی مچ دست کند. به عنوان مثال برخی از مدل‌های اسمارت واچ توانسته اند جایگزین دستگاه‌های بزرگتری شوند که ماجراجویان در کوه و دشت استفاده می کنند.

در این مقاله به دنبال این هستیم که با ساعت هوشمند بیشتر آشنا شویم تا متوجه شویم که آیا کارایی اسمارت واچ، ارزش خرید ساعت هوشمند را توجیه می کند یا خیر. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بررسی تاریخچه کوتاه و ارزش خرید ساعت هوشمند

ساعت‌های دیجیتال دهه‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند.  برخی از آن‌ها ابزارهایی مثل ماشین‌حساب و تبدیل واحد را دارند. در دهه 2010 شرکت‌های فناوری شروع به عرضه ساعتی با قابلیت‌های گوشی‌ هوشمند کردند.

اپل، سامسونگ، سونی و دیگر نقش آفرینان بزرگ بازار، ساعت‌ هوشمند را عرضه کردند. اما استارتاپ کوچکی با نام Pebble باعث محبوبیت اسمارت واچ شد.  هنگامی که Pebble اولین اسمارت واچ خود را در سال 2013 معرفی کرد، آنقدر ارزش خرید ساعت هوشمند در چشم خریدار افزایش پیدا کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. به طوری که این استارتاپ توانست سرمایه گذاری بزرگ را جذب کند و بیش از یک میلیون دستگاه را به فروش برساند.

در همان زمان، پیشرفت‌ها در کوچک‌ کردن سیلیکون، راه را به روی انواع دیگر ساعت‌های هوشمند اختصاصی باز کرد. برای مثال، شرکت‌هایی مانند گارمین از ساعت‌های هوشمندی مانند Fenix ​رونمایی کرد که از سنسورها و ردیاب‌هایی برای سفرهای خارج از کشور استفاده می کنند. به همین ترتیب، شرکت‌هایی مانند سونتو ساعت‌ هوشمند ضد آب را معرفی کرد که مناسب غواضی است و می‌تواند از آن در عمق زیاد استفاده کرد.

کارایی اسمارت واچ جهت توجیه ارزش خرید ساعت هوشمند

اکثر مدل‌های اسمارت واچ، چه برای استفاده روزانه (مانند اپل واچ) و چه برای اهداف خاص (مانند گارمین فنیکس)، مجموعه‌ای از ویژگی‌های استاندارد را دارند:

دریافت اعلان گوشی هوشمند و اعلان اختصاصی اسمارت واچ

گوشی هوشمند اعلان‌هایی را نمایش می‌دهند تا شما را از اتفاقات یا فعالیت‌های مهم آگاه کنند. اعلان‌ها انواع مختلفی دارند. شاید بگویید سایر دستگاه‌های پوشیدنی نیز اعلان‌ها را نمایش می‌دهند. اما باید بدانید که اسمارت واچ اعلان‌هایی را نشان می‌دهند که فقط این مدل پوشیدنی می‌تواند آن را ارائه دهد.

به عنوان مثال، جدیدترین ساعت اپل دارای حسگر سقوط است. اگر هنگام پوشیدن ساعت زمین بخورید، حرکت بعدی شما را حس می‌کند. اگر بعد از این اتفاق هیچ حرکتی را تشخیص ندهد، یک سری اعلان‌ها جهت هشدار نمایش می‌دهد. اگر پاسخی از شما در یافت نکرد، ساعت فرض می‌کند شما مجروح شده‌اید و از طرف شما به اورژانس اطلاع می‌دهد.

همین ویژگی می‌تواند سالمندان را متقاعد کند که ارزش خرید ساعت هوشمند بسیار بیشتر از تصور آن هاست.

امکان نصب برنامه های کاربردی بر روی اسمارت واچ

فراتر از نمایش اعلان‌ها، اسمارت واچ از برنامه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند. توجه داشته باشید که امکان نصب  اپلیکیشن‌ها بر روی بسترهای مختلف، متفاوت است. برخی امکان نصب برروی IOS را دارند و برخی امکان نصب بر روی اندروید را دارند. اسمارت واچ با ویژگی‌های خاصی مانند پیاده‌روی یا غواصی، معمولاً از برنامه‌هایی با این ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند.

امکان مدیریت رسانه و موزیک

اکثر مدل‌های اسمارت واچ امکان اتصال به گوشی هوشمند را دارند. از این طریق می‌توانند پخش رسانه را مدیریت کرد. به عنوان مثال، زمانی که در حال گوش دادن به موسیقی در گوشی آیفون با استفاده از AirPods اپل هستید، می‌توانید از اپل واچ خود برای کم زیاد کردن صدا و تغییر آهنگ استفاده کنید.

امکان دریافت و پاسخ به مکالمات تلفنی

حتما فیلم‌های کارآگاهی قدیمی را به خاطر می‌آوردی که از ساعت به عنوان تلفن استفاده میکردند. ساعت‌ هوشمند مکالمه دار با سیستم‌عامل‌های WatchOS یا Wear امکان صحبت کردن را فراهم آورده‌اند.

اگر از در دست داشتن تلفن هوشمند خود خسته هستید و به دنبال جایگزینی سبک هستید، ساعت هوشمند می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. شما اگر تجربه استفاده از این دستگاه پوشیدنی پرکاربرد را داشته باشید قطعا به ارزش خرید ساعت هوشمند پی خواهید برد.

ویژگی ردیابی تناسب اندام اسمارت واچ

اگر یک ورزشکار حرفه ای و با پشتکار هستید، خرید ساعت هوشمند برای شما بسیار مناسب است. چراکه اسمارت واچ امکاناتی نظیر نمایشگر ضربان قلب و گام‌ شمار دارد که می‌توانید با کمک آن تمرینات خود را پیگیری کنید. بنابراین هر ورزشکاری می‌تواند ارزش خرید ساعت هوشمند را درک کند.

قابلیت GPS در اسمارت واچ

اکثر مدل‌های ساعت هوشمند GPS جهت ردیابی موقعیت مکانی شما یا دریافت هشدارهای مربوط به مکان را دارا هستند.

عمر باتری خوب در اسمارت واچ

اسمارت واچ باتری‌هایی دارند که اگر به طور معمول در روز از آن‌ها استفاده کنید می‌توانند کل روز کار کنند. البته مدل‌های مختلف اسمارت واچ، از نظر ظرفیت باطری متفاوت هستند. اپل واچ معمولاً با یک بار شارژ، می‌تواند 18 ساعت جهت استفاده معمولی کار کند. اما در مدل پبل، با یک بار شارژ می‌توان دو یا سه روز از آن استفاده کرد.

همان طور که می‌بینید اسمارت واچ‌ها انقدر ویژگی‌های جذاب و کاربردی زیادی دارند که هر کدام از این ویزگی‌های می‌تواند ارزش خرید ساعت هوشمند را اثبات کند.

حال بیایید نگاهی به انواع مدل‌های اسمارت واچ برای کاربردهای خاص بیاندازیم. به خواندن مقاله ادامه دهید.

انواع مدل‌های ساعت هوشمند

به طور کلی، دو نوع اسمارت واچ بازارا را تصاحب کرده اند. اولی ساعت هوشمند همه منظوره همانند اپل واچ  و دومی دستگاه‌های Wear که از گوگل پشتیبانی می‌کنند. رویکرد اسمارت واچ ترکیب ظاهر زیبا و افزایش عملکرد ساعت مچی است.

اسمارت واچ‌ها برای جایگزینی ساعت‌های مچی مکانیکی طراحی شده اند و به گوشی‌های هوشمند وابسته هستند. اسمارت واچ را می‌توان  به عنوان یک وسیله پشتیبان برای تلفن همراه خود در نظر بگیرید که می‌توانید روی مچ دست خود ببندید.

در ادامه سه نوع اسمارت واچ که از مدل‌های همه منظوره هستند را معرفی کرده ایم.

  • اپل واچ: طراحی و فروش توسط اپل.
  • ساعت‌های Wear: با استفاده از سیستم عامل Wear Google طراحی و عرضه می‌شوند.
  • ساعت‌های تایزن: سیستم عامل اختصاصی که توسط سامسونگ برای سری محبوب ساعت‌های هوشمند گلکسی خود طراحی شده است.

این ساعت‌های قابلیت‌های ویژه ای دارند که برای کابردهای خاصی استفاده می‌شوند.  به عبارت دیگر این دستگاه‌ها اغلب نسخه قوی‌تر ردیاب تناسب اندام هستند. یعنی چیزی مابین ساعت هوشمند وابسته به تلفن و یک ردیاب تناسب اندام مستقل مانند Fitbit هستند.

در ادامه انواع کاربردهای خاص ساعت‌های هوشمند را معرفی کرده ایم.

کاربردهای خاص ساعت‌های هوشمند و پی بردن به ارزش خرید ساعت هوشمند

  • ساعت‌های پیاده‌روی: این ساعت‌ها برای استفاده از راه دور، ردیابی و ناوبری GPS، ردیاب علائم حیاتی اولیه و پیش‌بینی آب و هوا با باطری قوی طراحی شده‌اند. اغلب این ساعت‌ها برای مقاومت در برابر ضربه، سقوط، گرد و غبار و آب ساخته شده است. به عنوان مثال می‌توان به Garmin Fenix ​​5 Plus، Suunto 9 Baro و TomTom Adventurer اشاره کرد.
  • ساعت‌های غواصی: این ساعت‌ها را می‌توان از طریق بلوتوث به گوشی ساعت هوشمند خود متصل کرد. Descent Mk1 گارمین و DX سونتو عمق، اطلاعاتی همچون زمان، دما و سایر شاخص‌های مهم را نمایش می‌دهد.
  • ساعت‌های مناسب پرواز: مدل‌هایی مثل D2 Delta PX گارمین، ویژگی‌هایی همچون پالس Ox، نقشه متحرک مجهز به GPS و آب و هوای NEXRAD را دارد.

نتیجه گیری

ارزش خرید ساعت هوشمند را با دانستن ویژگی‌های آن کاملا قابل درک است. ویژگی‌هایی که اسمارت واچ دارد می‌تواند زندگی مدرن امروزی را برای شما راحت تر کند. در این مقاله سعی کردیم که انواع کارکردهای اسمارت واچ را بررسی کنیم.  حتما جذب این پوشیدنی پرکاربرد شده‌اید.

کدام ویژگی می‌تواند ارزش خرید ساعت هوشمند را برای شما توجیه کند؟ حتما نظر خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *