وبلاگ

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت هوشمند به شما کمک می کند که بتوانید همزمان چند کار را باهم انجام دهید. یعنی در حین دویدن می‌توانید تماس بگیرید و با دیگران صحبت کنید. اگر دوست ندارید که گوشی موبایل همیشه همراهتان باشد و یا اینکه همیشه تماس‌های مهم را از دست می‌دهید، اسمارت واچ به کمک شما می‌آید. اسمارت واچ‌ها مدل‌های مختلفی دارند که با خواندن این راهنمای خرید ساعت هوشمند می‌توانید مدل مناسب را انتخاب کنید.

اسمارت واچ با همگام شدن با تلفن هوشمند شما باعث می‌شود که زندگی دیجیتالی خود را راحت تر مدیریت کنید. حتی بسیاری از مدل‌های اسمارت واچ همانند یک ناظر فعالیت بدنی شما عمل می‌کنند. به عبارت دیگر، به شما کمک می‌کنند تا سلامت خود را کنترل کنید.

این راهنمای خرید ساعت هوشمند به شما کمک می‌کند تا بهترین اسمارت واچ را براساس نیازهای خود انتخاب کنید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اسمارت واچ چه کارهایی می‌تواند انجام دهد؟

اسمارت واچ فقط زمان را نشان نمی دهد، بلکه کارایی بسیار بیشتری دارد. اسمارت واچ با نمایش هشدارها، اعلان‌ها، برنامه‌ها و موارد دیگر، به عنوان همراهی برای گوشی هوشمند شما عمل می‌کند. این دستگاه حتی می‌تواند به عنوان ردیاب فعالیت بدنی نیز عمل کند.

تقریباً همه ساعت‌های هوشمند باید از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل شوند. پس باید در محدوده تلفن هوشمند یا تبلت اندروید یا iOS شما باشند. البته مدل هایی از اسمارت واچ وجود دارند که دارای قابلیت‌های 3G/LTE هستند و می‌توانند بدون اتصال به دستگاه دیگری کار کنند. شما با اطلاع از راهنمای خرید ساعت هوشمند می‌توانید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید.

از آنجایی که تلفن‌های هوشمند از ملزومات زندگی امروزی است، پس اسمارت واچ می‌تواند برای مدیریت آن بسیار ضروری باشد. آیا تا به حال تماس یا پیامکی را از دست داده اید چون صدای زنگ و پیام را نشنیده اید؟ یا در موقعیتی بوده اید که نتوانید ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی خود را چک کنید؟ موقعیت‌های زیادی وجود دارد که نیاز به هندزفری دارید یا اینکه باید محتاطانه تلفن هوشمند خود را چک کنید. ساعت‌های هوشمند این امکان را برای شما فراهم می‌کنند. به عبارت دیگر می‌توانید به‌طور نامحسوس، راحت و بدون جلب توجهی که تلفن می‌تواند ایجاد کند، پیام‌های گوشی خود را چک کنید.

توجه به سیستم عامل در راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت هوشمند برای امکان نمایش اعلان نیاز به جفت شدن با گوشی هوشمند دارد. درک این نکته مهم است که همه ساعت‌های هوشمند با همه گوشی‌های هوشمند کار نمی کنند.

اکثر ساعت‌های هوشمند با دستگاه‌های اندروید یا iOS، یا در برخی موارد، با هر دو سازگار هستند. برخی سیستم عامل‌های خود را دارند و فقط با دستگاه‌های خاصی از همان برند کار می‌کنند. برخی دیگر ممکن است با انواع مختلفی از سیستم عامل‌ها سازگار باشند.

از آنجایی که ساعت‌های هوشمند برای همراهی گوشی هوشمند شما طراحی شده‌اند، باید مطمئن شوید که با سیستم‌عامل موجود گوشی شما سازگار است. پس حتما با اطلاع از راهنمای خرید ساعت هوشمند اقدام به انتخاب مدل مناسب کنید.

هنگام انتخاب یک سیستم عامل اسمارت واچ، باید چند نکته را فراتر از سازگاری اولیه در نظر گرفت. در بیشتر موارد، Android Wear و Watch OS بیشتر شبیه به هم هستند.

سیستم عامل Watch به سریع، بدون مشکل بودن و سازگاری شهرت دارد. این سیستم عامل تنها به برنامه‌های که که مراحل تأیید سخت اپل را طی کرده باشند اجازه نصب می‌دهد.

Android Wear از یک مدل منبع باز استفاده می‌کند و گزینه‌های سفارشی سازی زیادی ایجاد می‌کند.

تایزن یک سیستم عامل جدیدتری است که توسط سامسونگ استفاده می‌شود. این سیستم عامل شبیه به Android Wear است. همچنین یک پلت فرم منبع باز برای ساعت‌های هوشمند، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و موارد دیگر است.

تایزن برنامه‌های کاربردی خاص خود را دارد و امکان تجربه کاربری را فراهم می‌کند که می‌توانید از دستگاهی به دستگاه دیگر ببرید.

مایکروسافت بند 2 از سیستم عامل ویندوز 10 برای ارائه اعلان ها، پیش نمایش ایمیل و اعلان‌های تقویم استفاده می‌کند. Band با iOS، Android و Windows phone کار خواهد کرد. هنگامی که مایکروسافت بند 2 با ویندوز فون 8.1 جفت می‌شود، از عملکرد دستیار دیجیتال شخصی کورتانا نیز پشتیبانی می‌کند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند با امکان دریافت اعلان‌های گوشی

اسمارت واچ می‌تواند انواع اعلان‌ها مانند تماس‌های دریافتی، تماس‌های از دست رفته، پیام‌های متنی، ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، یادآوری‌های قرار، آلارم و بسیاری دیگر را به شما نشان دهد.

نمایش اعلان‌های بسیاری از ساعت‌ها کاملاً قابل تنظیم هستند. یعنی به شما این امکان را می‌دهند تعیین کنید چه اعلان هایی را نشان دهد. علاوه بر این، می‌توانید تصویر پس‌زمینه، ویجت‌ها و موارد دیگر را نیز انتخاب کنید.  پس حتما قبل از انتخاب، راهنمای خرید ساعت هوشمند را مطالعه کنید.

شما می‌توانید تنظیم کنید که فقط اعلان اولیه را روی اسمارت واچ خود دریافت کنید. یا می‌خواهید پیام کامل را در اسمارت واچ خود دریافت کنید.

این ساعت با بیپ یا لرزش شما را مطلع می‌کند که پیامی روی گوشیتان دریافت کرده اید.  برخی هم پیام کامل را نمایش می‌دهند.

مدل‌های ساعت هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که به‌جای دریافت هشدار، مستقیماً از طریق اسمارت واچ خود تماس‌ تلفنی برقرار کنید. این قابلیت در ساعت هوشمند سیم کارت خور و ساعت هوشمند مکالمه دار وجود دارد.

معرفی ویژگی‌های خاص در راهنمای خرید ساعت هوشمند

ویژگی‌هایی وجود دارند که از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت هستند. بنابراین باید از نحوه استفاده از اسمارت واچ خود در زندگی روزمره مطلع باشید. در این راهنمای خرید ساعت هوشمند چند ویژگی که در زمان خرید باید در نظر بگیرید را آورده ایم.

ویژگی ردیاب‌های فعالیت در راهنمای خرید ساعت هوشمند

اگر اسمارت واچی می‌خواهید که دارای قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام باشد باید ویژگی هایی که در ادامه آمده را داشته باشد.

  • ساعت هوشمند گام‌ شمار (گام‌ها را می‌شمارد)
  • شتاب‌سنج (اندازه‌گیری شدت)
  • ساعت هوشمند ضربان قلب دار

این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهد فعالیت هایی مانند گام‌های برداشته شده، سرعت، کالری سوزانده شده و ضربان قلب را اندازه گیری و پیگیری کنید.

ویژگی مدیریت صدا در اسمارت واچ

دستورات صوتی بدهید، ضبط یادداشت‌ها، ارسال و دریافت پیام‌های متنی، جستجو در وب و خیلی چیزهای دیگر را بدون هندزفری می‌توانید انجام دهید.

ویژگی موسیقی در راهنمای خرید ساعت هوشمند

می توانید به موسیقی هایی که در حافظه گوشی خود ذخیره کرده اید، دسترسی سریع داشته باشید.

یا برنامه ای را دانلود کنید که به شما امکان می‌دهد به موسیقی ذخیره شده در تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشید.

  ویژگی دریافت  زنگ هشدار

هنگامی که خارج از محدوده بی سیم هستید، یک هشدار صوتی یا ارتعاشی ارائه می‌دهد.

ویژگی GPS در راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

ویژگی GPS در راهنمای خرید ساعت هوشمند

برخی از ساعت‌های هوشمند با GPS نیز عرضه می‌شوند. بنابراین می‌توانید مسیر دویدن خود را ردیابی کرده و نقشه برداری کنید. یا اینکه از امکان مسیریابی آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

اسمارت واچ یکی از ابزارهای ضروری زندگی مدرن امروزی است. طیف گسترده ای از ساعت‌های هوشمند در دسترس هستند که باید با توجه به راهنمای خرید ساعت هوشمند یک مدل را انتخاب کرد.

در این مقاله سعی کردیم که تمامی نکات مربوط به راهنمای خرید ساعت هوشمند مکالمه دار را با شما در میان بگذایم.  همچنین تمامی ویژگی‌ها و قابلیت های مهمی که باید در نظر بگیرید را لیست کردیم.

حال شما بگوئید کدام ویژگی اسمارت واچ مدیریت زندگی دیجیتالی شما را راحت تر کرده است. لطفا نظر خود را در زیر همین صفحه در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *