وبلاگ

ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام چه کاربردی دارند؟

ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

امروزه بیشتر ما در تلاش هستیم تا سبک زندگی سالمی داشته باشیم. به همین منظور خرید دستگاه هایی که زندگی را ساده تر و تصمیم گیری‌ها را سریع تر کند  باعث داشتن زندگی سالم تر می‌شوند. ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام دو دستگاهی هستند که از محبوبیت بسیار زیادی داشته و یکی از ضروری ترین دستگاه‌ها برای داشتن سبک زندگی سالم محسوب می‌شوند. اما سؤال اصلی اینجاست که کدام یک را بخرم بهتر است؟

ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام هر دو به شما کمک می‌کنند تا فعالیت اجتماعی داشته باشید، ارتباطات خود را مدیریت کنید، فعالیت روزمرۀ خود را طبق برنامه ریزی مدیریت کنید و به اهدافی که در زمینۀ سلامتی و تناسب اندام دارید، برسید.

اما نکتۀ مهم این است که با اطلاع از تفاوت‌های موجود بین این دو پوشیدنی، می‌توانید انتخاب کنند که کدام یک برای شما مناسب تر است.

معرفی مختصر ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

با افزایش محبوبیت بازار ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام، شرکت‌های تجاری و برندهای بسیار معتبر با رقابت بیشتری در این بازار فعالیت خود را آغاز کردند.

برای من و شما که در جایگاه مشتری قرار داریم این می‌تواند خبر بسیار خوبی باشد که با رقابت بیشتر شرکت ها، آن‌ها امتیازات ویژه تری را برای مشتریان خود لحاظ خواهند کرد.

شرکت‌های پیشرو و معتبر جهانی که در صنعت اسمارت واچ در حال فعالیت هستند مانند سامسونگ ، اپل، فیت بیت و گارمینگ به خوبی توانسته اند خواسته‌های ورزشکاران و سایر افراد جامعه را برآورده کنند.

کسب تجربه از ردیاب تناسب اندام در برندهای متفاوت نشان داده است که این وسیله یک گجت بسیار هیجان انگیز در زمینۀ سلامتی است. افرادی که از این وسیله استفاده کرده اند، ادعا می‌کنند یکی از بهترین تجربه‌های زندگی آنان بوده است.

با رقابتی شدن بازار، مدل‌های ساعت هوشمندی ارائه شده است که ظاهراً هدف آن‌ها بیشتر مد و زیباییست تا تناسب اندام. قطعاً اعتراف ساده‌ای نیست اما بسیاری از ما ساعت را یک اکسسوری جذاب در ظاهر خود میشناسیم که فدای ویژگی‌های مربوط به تناسب اندام شده است.

مقایسه اجمالی کاربرد اسمارت واچ و ردیاب تناسب اندام

شاید تا چند سال گذشته تمایز بین ردیاب تناسب اندام و ساعت هوشمند بسیار آسان بود.

ردیاب تناسب اندام یک باند ساده با حسگرهای مختلف بود که داده‌های فیزیکی بدن شما را به تلفن همراه هوشمندتان منتقل می‌کرد تا راحت تر بتوانید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

اما اسمارت واچ دارای صفحه نمایش بزرگتر بود که عملاً نسخۀ کوچک تر تلفن همراه هوشمند محسوب می‌شد و افراد را از کنترل گوشی موبایل برای هر یک از پیام‌های متنی در شبکه‌های اجتماعی، تماس‌ها و ایمیل‌ها و سایر اعلان‌های آن راحت می‌کرد.

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش رقابت بین شرکت‌های سازندۀ این دو محصول شاهد همگرایی در این دو گجت بوده ایم.

پیشرفت در این دو محصول سبب شده است که ردیاب‌های تناسب اندام پیچیده تر شوند. صفحه نمایش بزرگ تر داشته باشند. به طوری که نشان دادن اعلان‌های تلفن همراه هوشمند از ویژگی‌های جدید این محصول است.

اما نکتۀ جالب تر اینجاست که ساعت‌های هوشمند نیز ویژگی‌های تناسب اندام و سلامتی بیشتری را در مقایسه با ردیاب‌های تناسب اندام ارائه می‌کنند.

اما محبوب ترین دستگاهی که امروزه بیشترین طرفدار را دارد و بهترین دستگاه برای ردیابی تناسب اندام است یک دستگاه ردیاب تناسب اندام نیست، بلکه ساعت هوشمند از برند اپل است. پیشروترین ساعت هوشمند با کاربری‌های ردیاب تناسب اندام در بازار امروز، اپل واچ است.

ردیاب‌های تناسب اندام قدیمی برای کنترل سلامت بدن و فعالیت‌های جسمانی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما امروزه با داشتن صفحه نمایش بزرگ تر و جدیدتر نه تنها کاربری‌های یک اسمارت واچ مانند خواندن پیام‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه ویژگی مهمی مانند پاسخ دادن به پیام‌ها را نیز فراهم آورده است.

اولویت شما در خرید بین ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام چیست؟

قبل از اینکه برای خرید ساعت هوشمند و ردیاب سلامتی به یک فروشگاه بروید یا برای خرید آنلاین آن عجله کنید، همیشه بهترین کار این است که تکلیف خود را بدانید. در مورد مزایایی که برایتان مهم تر است، واقع ببین باشید.

تجربه نشان داده است چند جست و جوی کوتاه در گوگل و خواندن چند مطلب و دیدن چند ویدئو در یوتیوب با موضوع بررسی خرید ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام، کمک زیادی به شما می‌کند.

اگر قصد دارید هزینۀ زیادی را صرف خرید ساعت هوشمند با پیشرفته ترین فناوری‌ها کنید، بهترین توصیه این است که این کار را تنها در صورتی انجام دهید که قصد دارید از ساعت هوشمند خود به عنوان یک افزونه برای تلفن همراهتان استفاده کنید.

افزونۀ تلفن همراه چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلایل مختلف در طول روز دائم از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، داشتن یک اسمارت واچ که استفاده از تلفن همراه را برایتان ساده تر می‌کند، بهتر است. اسمارت واچ به عنوان یک گجت پیشرفته و افزونۀ تلفن همراه هوشمند برایتان کاربرد خواهد داشت.

اما اگر این موضوع در مورد شما صدق نمی کند و جنبه‌های تناسب اندام و سلامتی برایتان مهم تر است، باید به دنبال ردیاب‌های تناسب اندام باشید که روی فاکتورهای سلامتی تمرکز بیشتری دارند و در مقایسه با ساعت‌های هوشمند نیز قیمت مناسب تری دارند.

ردیاب‌های تناسب اندام حواس شما را پرت نمی کنند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند.

در این قسمت از این بررسی تخصصی قصد دارم یکی از تجربه‌های خودم را که ممکن است در مسیر تصمیم گیری شما کمک کند، بازگو کنم.

تجربه من از مسیر انتخاب اسمارت واچ و ردیاب تناسب اندام

زمانی که دیدم دوستانم دستگاه‌های هوشمند روی مچ دستانشان دارند، من به خرید ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام علاقه مند شدم. در واقع دوستانم اولین محرک هایی بودند که باعث شدند من به خرید این دستگاه‌های هوشمند علاقه مند شوم.

البته زمانی که یکی از دوستانم از من سؤال کرد که برای تولدم چه هدیه‌ای می‌خواهم من صراحتاً از تصمیم برای خرید ساعت هوشمند و ردیبا تناسب اندام صحبت کردم.

در آن زمان من ساعت هوشمند اپل واچ 3 را انتخاب کرده بودم، اما قیمت ردیاب‌های تناسب اندام باعث شد نتوانم به صورت قطعی تصمیم بگیرم. در نهایت با تحقیق و جست و جوی زیاد ردیاب تناسب اندام را انتخاب کردم. دستگاه هوشمند جدید من کوچک و سبک به نظر می‌رسید و استفاده از آن بسیار ساده بود.

حدود یک سال بعد یکی دیگر از دوستانم مرا با هدیۀ خود شگفت زده کرد. از آن جایی که او از علاقۀ من به اسمارت واچ اطلاع داشت با خرید اولین ساعت گلکسی سامسونگ مرا سورپرایز کرد. ویژگی‌های منحصربه فرد ظاهری، قاب و سایر ویژگی هایی آن که با گوشی تلفن همراهم سازگاری داشت، مرا خیلی خوشحال کرد.

اما متأسفانه سقف آرزوی هیچ انسانی کوتاه نیست و رؤیای خرید اپل واچ برای من باقی ماند. البته حتما برای آنکه اپل واچ بخرید باید تلفن همراه شما آیفون باشد.

پس از دو سال من بالغ تر شدم و تصمیم گیری‌های آگاهانه تر متوجه شدم که هرکس باید با توجه به نیازهای خود از دستگاه‌های هوشمند استفاده کند.

درنهایت با توجه به این طرز فکر تصمیم گرفتم دستگاه  گارمن ونو SQ را بخرم. این دستگاه یک ردیاب تناسب اندام هوشمند با چند ویژگی مهم از ساعت‌های هوشمند را در خود جا داده است. برای دوستانم نیز با توجه به کاربری و نوع نیاز آن‌ها برایشان دستگاه‌های هوشمند را خریداری کردم.

جمع بندی

به‌طورکلی ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام هر دو دارای عملکردهای مجزا و مناسبی هستند که هرکس باید با توجه به نیاز و میزان هزینه‌ای که می‌تواند پرداخت کند، قابلیت‌های آن‌ها را در نظر بگیرد.

اما به‌طورکلی داشتن یک ساعت هوشمند یا ردیاب تناسب اندام بهترین وسیله و اکسسوری پوشیدنی است که می‌تواند جایگزین ساعت‌های معمولی گران قیمت یا زیورآلات غیرقابل استفاده باشد. خرید ساعت هوشمند به عنوان مثال ساعت هوشمند ضربان قلب دار سبب می‌شوند افراد با دقت بیشتری فاکتورهای سلامتی خود را بررسی کرده و سبک زندگی خود را تغییر دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *