وبلاگ

تکنولوژی های متحول کننده آینده ساعت هوشمند

آينده ساعت هوشمند و ساير پوشيدني ها

اکسسوری­ها و گجت­های پوشیدنی به بخش مهمی از استایل افراد تبدیل شده است که با گذشت زمان هزینه‌های صرف شده برای آن افزایش پیدا می‌کند. آمار نشان می‌دهد آينده ساعت هوشمند و اکسسوری های پوشیدنی در سال‌های آتی به مرز شصت میلیارد نیز برسد و نیمی از آن برای خرید ساعت‌های هوشمند هزینه خواهد شد. اما به نظر شما آينده ساعت هوشمند چطور می‌شود و با چه تغییراتی همراه خواهد بود؟

شرکت‌های بسیار بزرگ و قدرتمند دنیا سرمایه‌گذاری‌های زیادی در عرصۀ ساعت‌های هوشمند داشته اند اما همواره تلاش آن‌ها برای رسیدن به ابزار دیجیتالی متفاوتی بوده است که کاربری ویژه‌ای را برای دوستداران تکنولوژی خلق کرده و آن‌ها به خود جذب کند.

اولین بار ساعت هوشمند از کجا آمده است؟

این روزها بخش مهمی از اخبار روز دنیای تکنولوژی به ساعت‌های هوشمند اختصاص پیدا می‌کند. پیش بینی می‌شود در آینده ساعت‌های هوشمند بیش از هر پوشیدنی دیگری دنیا را در دست بگیرد و به بخشی الزامی در استایل افراد تبدیل شود. این روزها که بازار اسمارت و اچ داغ است و برای آينده ساعت هوشمند برنامه ریزی می‌شود، نام شرکت‌ها و برندهای بسیار معتبر در این عرصه دیده می‌شود اما به نظر شما اولین بار ایدۀ ساعت هوشمند توسط کدام شرکت مطرح شد؟

برای اولین بار در سال 1999 شرکت معتبر و مطرح دنیای ساعت، کاسیو، برای اولین بار توانست ساعت مجهز به سیستم GPS را وارد بازار کند. این ساعت که اولین اسمارت و اچ در زمان خود شناخته می‌شود اولین امکانات ساعت‌های هوشمند و ساعت هوشمند سیم کارت خور امروزه را نداشت. این ساعت لمسی نبود و امکان اتصال به سایر دستگاه‌ها را نداشت اما به سیستم موقعیت یابی مجهز بود.

آينده ساعت هوشمند با روی کار آمدن iWATCH

پس از این که ساعت‌های کاسیو وارد بازار شدند تحولات گسترده ای در عرصۀ گوشی‌های تلفن همراه، تبلت ها، کامپوترهای شخصی و اداری و سایر دستگاه‌های دیجیتالی رخ داد اما اسمارت و اچ پیشرفتی جدیدی نداشت. پس از مرگ استیو جابز، مدیرعامل بزرگ شرکت اپل، بسیاری از کارشناسان نسبت به فعالیت غیر حرفه ای این شرکت انتقاد داشتند که در پی این اتفاق مدیرعامل جدید اپل با صحبت از محصول جدیدی به نام iWATCH صحبت کرد.

پس از رونمایی از اسمارت و اچ شرکت اپل سایر شرکت‌های بزرگ دنیا مانند سامسونگ، گوگل، سونی و ماکروسافت نیز به فکر تولید این محصول افتادند و در حال حاضر شما می‌توانید برندهای بسیار متنوعی با امکانات گوناگون از ساعت‌های هوشمند را در دنیا ببینید. با توسعۀ تلفن‌های همراه کاربران از ساعت‌های هوشمند استقبال بسیار زیادی داشتند. اما به نظر شما ویژگی‌های منحصربه فردی که در ساعت هوشمند سیم کارت خور به کار رفته است چیست؟

ویژگی‌های اسمارت و اچ سیم کارت خور

اولین ویژگی ساعت‌های هوشمند سایز آن هاست که در مقایسه با ساعت‌های معمولی بزرگ‌تر است و طراحی آن به شکل‌های مختلف است. این ساعت‌ها دارای صفحه نمایش LCD و LED هستند که قابلیت لمسی بودن نیز دارند. به طور میانگین تخمین زده شده است که سایز ساعت‌های هوشمند 5.1 اینچ است و افراد در گروه های سنی مختلف می‌توانند از کاربردهای این ساعت‌ها بهره مند شوند. اسمارت و اچ سیم کارت خور نیز به دلیل داشتن سیم کارت کارایی یک تلفن همراه را دارد. اما ویژگی ساعت‌های هوشمند در آینده چه خواهد بود؟

در حال حاضر طراحی ساعت‌های هوشمند به گونه ای است که افراد می‌توانند اپلیکیشن های مورد نیاز خود را از دانلود کرده و با استفاده از سنسورهای مجهز آن کنترل علائم حیاتی مانند ساعت هوشمند ضربان قلب دار را در دست داشته باشند اما برخی از قابلیت‌های این گجت های هوشمند باید به طور حرفه ای طراحی شود تا بتواند آن را برای سال‌های آینده نگه‌داشته و حذف نکند.

تکنولوژی‌های جدید صفحه نمایش در آينده ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند با تکنولوژی‌های جدید در صفحه نمایش

بسیاری از شرکت‌های قدرتمند دنیا در حال تلاش برای ساخت اسمارت و اچی هستند که علاوه بر صفحه نمایش شفاف و حرفه ای، مصرف انرژی پایینی نیز داشته باشد. تولید ساعت‌های هوشمند با صفحه نمایش LCD و LED نخستین گام برای شروع طراحی ساعت‌هایی با تکنولوژی‌های قدرتمند در کیفیت صفحه نمایش است.

شرکت‌های مختلف با رقابت برای ساخت ساعت‌هایی که دارای صفحه نمایش تمام رنگی هستند و در عین حال مصرف انرژی بالایی ندارند در حال فعالیت هستند. این ساعت‌ها به انرژی زیادی جز برای به روز رسانی نیاز ندارند. یکی از چالش‌های اصلی سازندگان ساعت و آينده ساعت هوشمند صفحه نمایش آن هاست که شرکت‌ها با سرمایه گذاری‌های چند میلیون دلاری به نتایج عملی دست پیدا نکرده‌اند.

تکنولوژی های جدید در باتری در آينده ساعت هوشمند

یکی از مهم ترین مشکلاتی که آينده ساعت هوشمند را با مشکلاتی روبه رو می‌کند مشکل عمر باتری این گجت های حرفه ای است. مشکل باتری موضوعی است که کارشناسان برای آينده ساعت هوشمند تلاش می کنند تا آن را همراه با به روز رسانی های فناوری ساعت‌های هوشمند توسعه دهند اما متأسفانه این تکنولوژی‌ها هم سو با یکدیگر نیستند. امکان متصل شدن ساعت‌های هوشمند به اینترنت میزان مصرف این ساعت‌ها را با چالش روبه رو کرده است و پیش بینی می‌شود اگر طراحی جدیدی برای عمر باتری ساعت‌های هوشمند انجام نشود، مشکل عمر باتری این ساعت‌ها به یک کابوس بزرگ تبدیل شود.

شرکت‌های بزرگ تلاش می کنند هم‌زمان با توسعۀ فناوری‌های ساعت‌های هوشمند طراحی باتری‌ها نیز به گونه ای باشد که حداقل بین سه الی چهار روز دوام داشته باشد و در عین حال توسعه‌های فناوری آن‌ها نیز کاهش پیدا نکند. استفاده از شارژرهای بی سیم که توان الکتریکی ساعت‌های هوشمند را تقویت می‌کند از روش‌های جدید برای افزایش طول عمر باتری‌ها است.

جمع‌بندی

یکی از محدودیت‌های اصلی که تولید کنندگان و شرکت‌های سازندۀ ساعت‌های هوشمند با آن روبه رو هستند ساخت گجتی است که نیاز کاربران به تلفن همراه‌های هوشمند رفع کند. ساعت‌های هوشمند باید بستری مناسب برای بهبود زندگی و استفاده از تمام تکنولوژی های مورد نیاز انسان باشد به‌طوری‌که روشن و خاموش کردن پریز برق، تماس و پیامک و حتی تجارت را بتوان به‌وسیلۀ آن انجام داد. یکی از مهم ترین سؤالاتی که همواره در ذهن سازندگان و طراحان ساعت هوشمند سیم کارت خور وجود دارد این است که آیا واقعا این گجت های قدرتمند می‌توانند پاسخ گوی نیاز دوستداران تکنولوژی باشند یا خیر؟

اگر شما نیز از کاربران و مصرف کنندگان اسمارت و اچ سیم کارت خور هستید، می‌توانید نظر خود را راجع به آينده ساعت هوشمند در ادامۀ این مطلب در قسمت نظرات پاسخ دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *