وبلاگ

مشخصات فنی ساعت هوشمند و سایر پوشیدنی ها

مشخصات فنی ساعت هوشمند و سایر پوشیدنی ها

مهم ترین تفاوتی که بین مشخصات فنی ساعت هوشمند و سایر پوشیدنی‌های هوشمند وجود دارد، تنوع ویژگی‌ها و توانایی‌های خاصی است که این محصولات به شما ارائه می‌کنند. به طور مثال اکثر مدل‌های اسمارت واچ ویژگی‌های ردیاب‌های تناسب اندام را نیز ارائه می‌کنند.

تقریباً همۀ اسمارت واچ‌ها به حسگر ضربان قلب و حسگرهای داخلی مجهز هستند. این برنامه‌ها در کنار ویژگی هایی مانند GPS و برنامه‌های خاصی که مختص مربیان ورزشی است، ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که تمام این برنامه‌ها فقط در پیشرفته ترین ردیاب‌های تناسب اندام در بازار امروز یافت می‌شود.

در این مقاله قصد داریم که به مقایسه بین مشخصات فنی ساعت هوشمند بپردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نگاهی به ساعت هوشمند و کارکرد آن

مشخصات فنی ساعت هوشمند بسیار پیشرفته تر از ویژگی‌های موجود در ردیاب‌های تناسب اندام است. این ویژگی‌ها شامل کنترل موسیقی و بلوتوث داخلی است که برای اتصال هدفون‌های بی سیم، میکروفون‌های داخلی کاربرد دارد. ویژگی‌های ساعت هوشمند مکالمه دار که دستیار صوتی برای تماس است، گزینه‌های پرداخت، NFC و برخی از امکانات بسیار خوب دیگر را ارائه می‌دهند.

امروزه شرکت‌های بسیاری ساعت‌های هوشمند مجهز به مدل‌های سلولی را ارائه می‌کنند که به ما این امکان را می‌دهند که به صورت مستقل از تلفن همراه هوشمند خود بتوانیم با آن‌ها کار کنیم. با این حال قبل از اینکه از این ویژگی‌ها حیرت زده شوید به این موضوع فکر کنید که آیا واقعاً به این اسمارت واچ نیاز دارید یا خیر؟

تصمیم گیری عاقلانه همیشه مهم است.

با این حال فراموش نکنیم که برخی از ردیاب‌های تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشابهی را ارائه می‌کنند که جست و جو و تصمیم گیری صحیح برای گرفتن تصمیم درست بهترین عملکرد را خواهد داشت.

مقایسه مشخصات فنی ساعت هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در حوزه سلامت

مقایسه مشخصات فنی ساعت هوشمند و گجت‌های پوشیدنی در حوزه سلامت

1. مشخصات فنی ساعت هوشمند از نظر باطری‌ها با ردیاب سلامت

عمر باتری ردیاب‌های تناسب اندام در مقایسه با ساعت‌های هوشمند بسیار بیشتر است. دلیل اصلی این موضوع، عملکرد ضعیف باطری اسمارت واچ نیست. بلکه صفحه نمایش اسمارت واچ یکی از اصلی ترین دلایل مصرف بیشتر انرژی در این دستگاه است.

صفحه نمایش بزرگ اسمارت واچ در مقایسه با ردیاب‌های تناسب اندام، دلیل اصلی مصرف انرژی بیشتر و نیاز به شارژ بیشتر در این دستگاه است. مثلاً هر مدل از دستگاه‌های اپل واچ که قیمت آن‌ها واقعاً گران است را خریداری کنید، باید روزانه آن‌ها را شارژ کنید. بنابراین اگر عمر باتری و شارژ مجدد آن‌ها بریتان مهم است باید این مشکلات را در نظر داشته باشید.

2. مقایسه سایز ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

یکی دیگر از مشخصات فنی ساعت هوشمند و سایر پوشیدنی ها، اندازه آن هایست.  این ویژگی یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که باید برای خرید دستگاه‌های هوشمند در نظر گرفته شود.

این نکته نیز مهم است که سایز اسمارت واچ از ردیاب‌های تناسب اندام بزرگ تر است.

بسیاری از افراد سایز ردیاب‌های تناسب اندام را بیشتر ترجیح می‌دهند چون دست و پا گیر نیستند. اما برخی دیگر هم بزرگتر بودن ساعت‌های هوشمند را دلیل اصلی جذابیت آن‌ها می‌دانند.

بسیاری از ما به دنبال وسیله ای هوشمند هستیم که تعداد گام هایمان را بشمارد، ضربان قلبمان را اندازه بگیرد و نشان دهد که در طول روز چند کالری سوزانده ایم؟ این ویژگی ها، گزینه هایی هستند که سبب می‌شوند ردیاب‌های تناسب اندام از مشخصات فنی ساعت هوشمند کمی فاصله بگیرند. به نظر می‌رسد استفاده از ردیاب‌های تناسب اندام برای استفادۀ روزانه و خواب شب راحت تر است.

3. مقایسه سایز ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

. مقایسه سایز ساعت هوشمند و ردیاب تناسب اندام

یک قانون سرانگشتی ساده در این بازار ثابت می‌کند که پرداخت هزینۀ بیشتر با دریافت ویژگی‌های بیشتر برابر است. ویژگی هایی مانند برقراری تماس بدون دستگاه تلفن همراه هوشمند و یا ردیابی چند ویژگی بیشتر در زمینۀ تناسب اندام.

اینها ویژگی هایی هستند که با پرداخت هزینۀ بیشتر می‌توانید آن‌ها را در اختیار داشته باشید. البته همیشه توجه داشته باشید که پرداخت هزینۀ بیشتر لزوماً با دریافت خدمات بهتر همراه نیست. دستگاه‌های ساعت هوشمند و ردیاب‌های تناسب اندام بسیاری وجود دارند که باوجود قیمت‌های بسیار بالا اما برای کاربران خود احساس خوشایندی به همراه ندارند.

اگر قصد ندارید مثل بسیاری از مردم صدها هزار تومان صرف خرید ساعت هوشمند کنید، خوب است بدانید که پیدا کردن یک ردیاب تناسب اندام باقیمت مناسب تر، بسیار آسان تر است. به عنوان مثال بسیاری از ردیاب‌های تناسب اندام محبوب و پرفروش در بازه‌های قیمتی 70 دلار تا 100 دلار است.

توجه داشته باشید که اکثر ساعت‌های هوشمند به صرفه در بازۀ قیمتی 200 دلار قرار دارند. این نکته را در خرید ساعت هوشمند باید به یاد داشته باشید که هرچقدر سایز صفحه نمایش ساعت هوشمند بزرگ تر باشد یعنی باطری بزرگتری دارد و متقابلاً هزینۀ آن بیشتر خواهد بود. این ویژگی‌ها اگر با ویژگی‌های اندازه گیری فاکتورهای تناسب اندام و قابلیت‌های سلولی همراه باشد به قیمت نهایی محصول نیز افزوده می‌شود.

نتیجه گیری

حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک دستگاه پوشیدنی هوشمند کنید باید مشخصات فنی ساعت هوشمند و سایر پوشیدنی‌ها را بررسی کنید. در این مقاله سعی کردیم تا با مقایسه تفاوت بین مشخصات فنی ساعت هوشمند با دستگاه ردیاب سلامت بتوانیم به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

اگر شما نیز در مسیر انتخاب بررسی این دو دستگاه هوشمند هستید خوشحال می‌شویم که نظر خود را در زیر همین صفحه در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *